Анна Габровска – Мениджър „Култура и човешки капитал“ във „Филип Морис България“ се присъединява към „Филип Морис България“ през 2019 г. след 18 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании, сред които „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани ХБК България“ и „Делойт България“. Габровска ръководи отдела, който отговаря за грижата за служителите и вътрешната трансформация в компанията в изпълнение на визията на „Филип Морис интернешънъл“ за изграждане на бъдеще без дим.
Анна Габровска ( Мениджър „Култура и човешки капитал“ във „Филип Морис България“)
“Във Филип Морис България създаваме история. Грижата за хората е ултимативното в професията на HR.”
Как признанието за водещ работодател „Top Employer” за пета поредна година става част от комуникационния микс на една компания и какво превръща Филип Морис България във водещ работодател?
Как да намерим баланса между личния ни свят и професионалните ни ангажименти?
За справянето с предизвикателствата, които глобалната пандемия наложи, за грижата към служители, потребители и партньори и за уважението на разликата между хората в една организация и сертификата „EQUAL-SALARY“ за равнопоставено заплащане за равен труд, слушаме Анна Габровска – Мениджър „Култура и човешки капитал“ във Филип Морис България!

“За нас и сега и преди, и за в бъдеще безопасността и сигурността на служителите e на първо място. Като международна компания Филип Морис Интернешънъл получаваше навременна информация какво се случва по света с пандемията. Това ни мотивира да проведем информационна кампания сред служителите ни, за да намалим стреса от несигурността и тревогата. Част от глобалните принципи към служителите включваха и осигуряването на заетост и финансовата стабилност в този период. Продължихме да имаме непрекъснати срещи с колегите, преминахме към дигитална среда на работа. Празнувахме със служителите национални празници по креативен начин в новата реалност, като намирахме интересни подходи да им изпращаме символи, свързани с историята на България, писмеността и културата ни. Организирахме виртуални събития за служителите, включително във формат на телевизионно предаване с ангажиращи игри, вдъхновяващи говорители и забавни моменти. Канихме спциалисти от различни области, които в онлайн среда консултираха нашите екипи в сферите на здравословното хранене, борбата със стреса в този период и намирането на баланс в новия дистанционен начин на работа. Осигурихме 24 часов достъп до консултации с психолог и грижа за служителите ни и техните близки.”
“Както се вслушваме в обратната връзка на нашите клиенти, за да отговорим на техните предпочитания и нужди, така е важно и да чуваме и нашите служители. “
“Днес сме много по-склонни да се спираме и да слушаме внимателно другите, научихме се на „концентрирано взаимодействие“, с респект към нашето време и това на другите в новия начин на работа, което ни доведе до по-добри резултати след всяка виртуална дискусия.”
“Работодателската марка е като всяка друга, но атрибутите за изграждането й са по-различни. Едно от най-важните неща е ясното послание. А нашето е: „Създаваме история“ (“Make History”). С трансформацията на компанията ни и визията ни за изграждане на бъдеще без дим. Когато всеки един от служителите има усещането и разбира, че е част от една мисия, че действията му по изпълнението и са ценни не само за него, не само за компанията, но и за цялото обществото – тогава посланието става много по-силно.”
“Младите хора са носители на всичко, което ще се случва в бъдеще. Всеки работодател трябва да има начини да привлече млади таланти в организацията си. Във Филип Морис България това са добре развитите ни стажантски програми, които ще развием тази година, тъй като през изминалата 2020 година нямахме възможност да ги разгърнем, заради пандемията. “
“Получихме международния сертификата за равностойно заплащане за равен труд „EQUAL-SALARY“ за първи път и за офиса ни в България. Докато Филип Морис Интернешънъл си поставя глобална цел за 40% жени на ръководни позиции до 2025 г., то в България се гордеем, че жените в мениджърския екип са вече 70%.“
“Ако припознаваме в ангажиментите си онова нещо, което ни прави щастливи, тогава можем да кажем, че сме постигнали баланс!”
Целият разговор с Анна Габровска – „Мениджър „Култура и човешки капитал“ във „Филип Морис България“ е тук:
Материалът и епизодът на „Ултимативният подкаст“ са публикувани с подкрепата на „Филип Морис България“.